خب در این مجموعه که ده قسمت می باشد و ممکن است خیلی از افراد مواردی از آن یا همه آن را بدانند،سعی شده تا مفاهیمی پایه را به کاربران رویت انتقال دهیم که میتواند باعث درک بهتر آن ها از رویت و دستوراتی که بطور معمول از آن استفاده می کنند بشود.-نکات اجرایی رویت
بخش اول
بین Callouts و Details تفاوت قائل بشوید
وقتی شما در حال استفاده از Callout در پلان،نما یا برش هستید،شما گزینه ای خواهید داشت که بتوانید بین حالت “Regular” و “Detail” انتخاب نمایید،اطلاعاتی در تفاوت آن ها وجود دارد اما بهترین نکته ای که در این مورد می توان گفت استفاده از نوع “Detail” در زمانی است که از داخل برش دوباره میخواهید بصورت ارتفاع دلخواه برش افقی بزنید،از این مسئله در بخش میلگرد گذاری استفاده خوبی می شود.
تفاوت بین View Name و Title on Sheet
View Name باید برای هر دید منحصر بفرد باشد،View Name بطور پیش فرض اسمی خواهد بود که بر روی نقشه هایی که وارد شیت رویت مینمایید وشته می شود،اما شما شاید بخواهید در یک زمان چند وال سکش را بر روی یک شیت قرار دهید و نامی که میخواهید زیر آن ها نوشته شود متفاوت از اسم دید آن ها باشد.
برای این کار هر دیدی پارامتری به نام Title on Sheet دارد که میتوان توسط آن نامی جز نام پیش فرض را برای دید ها در شیت ها قرار داد و مهم تر این که نیازی ندارد منحصر بفرد باشد
View Template هارا تنها بزارید
اگر درک خوبی نسبت به تنظیمات ندارید لطفا با تنظیمات ویو تمپلیت ها کاری انجام ندهید،زیرا هم تیمی های شما بر اساس و مبتنی بر یکسری تنظیماتی در آن ها در حال انجام کار باشند.
استفاده از پارامتر Hide at scales coarser than
این پارامتر یکی از پارامتر هایی می باشد که به شما اجازه می دهد دید های تمیز تری داشته باشید،شما میتوانید مشخص کنید که Callout ها در یک مقیاسی کوچکتر دیگر نمایش داده نشوند.
پارامتر Display Model Parameter
شما در تنظیمات دید خود پارامتری به نام “Display Model ” را دارید که به شما براحتی اجازه می دهد که خیلی سریع یا المان های خود را Halftone کنید یا کلا Hide کنید،برای مثال شما المان های دو بعدی ای ترسیم نمودید که در نما یا برش در ترکیب با مدل قرار دارند این پارامتر به شما اجازه میدهد پارامتر های دو بعدی و سه بعدی را تشخیص دهید.–نکات اجرایی رویت
از View Template استفاده نمایید
ایا شما تابحال از آن استفاده کرده اید ؟ اگرنکرده اید از همین امروز شروع کنید،هم زمان خود را تلف نکنید هم زمان دیگران.
تنطیم سطح جزییات مخصوص هر Category در دیدهای شما
این درست است که هر دیدی یک سطح جزییات کلی ای را در خود دارد، و تمامی دسته بندی های یا کتگوری ها بطور پیش فرض از آن پیروی می کنند، اما این امکان در رویت وجود دارد که مثلا فقط دیوار های شما در سطح جزییات پایین یا Coarse نمایش داده شوند و بقیه دید با سطح جزییات بالا یا Fine نمایش داده شوند کافی است در پنجره vg از قسمت مشخص شده پارامتر را تغییر دهید
قفل های اندازه ها یا همان constrain هارا بیش از حد استفاده ننمایید
constrain یک راه خوب برای نگه داشتن المان ها در جایی که میخواهیم در آن جا باقی بمانند می باشد،اما تعداد بسیاری از آن ها باعث ایجاد چالش های زیادی در مدل می شوند، و گاهی اوقات باعث کاهش سرعت کاری ما با نرم افزار می شود،بهتر است ازاین ویژگی در جاهایی که واقعا به آن نیاز است استفاده شود.
View Control Toolbar
از این بخش صفحه رویت خود غافل نشوید زیرا هرکدام از آن ها ممکن است بتواند زمان زیادی را در کار شما صرفه جویی نماید.—–نکات رویت
دید هایی که استفاده نمیشوند را نگه ندارید.
با توجه به پیشرفت پروژه مدل شما دید های زیادی را در لیست دید ها خواهد دید که شما از خیلی از آن ها استفاده نخواهید کرد،درست است تعداد دید ها هیچ تاثیری بر سایز و سرعت مدل نخواهد داشت اما ۱۰۰ درصد باعث گیج شدن کاربران رویت گروه شما می شود.
منبع :caddmicrosystems